Nyheder
Jobs


Voldsom udgiftspost koster designbrand en rekord på bundlinjen



Onsdag den 11 maj 2022 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Salget har aldrig været bedre hos nordjysk designbrand, hvor der var lagt i kakkelovnen til et rekordoverskud. Men så steg fragtpriserne.

Designbrandet SackIt, som blandt andet sælger møbler og elektronik på nettet, har for ottende år i træk sat rekord på toplinjen.

Desværre følger overskuddet ikke med i samme fart, viser årsregnskabet for 2021, hvor der står 2,4 millioner kroner på bundlinjen. Året før var beløbet oppe på 4,1 millioner.

Årsagen er fragtpriserne, som i løbet af 2021 steg til det tidobbelte, skriver Sackit i en pressemeddelelse. Forsinkede leverancer og vareknaphed spiller også ind.

- De store udfordringer i forsyningskæderne kostede os et betydeligt millionbeløb sidste år og fik os til at tænke i nye baner, fortæller direktør og stifter af Sackit, Kristoffer Glerup.

Virksomheden har blandt andet forhandlet nye fragtaftaler hjem og er lige nu i gang med at flytte dele af produktionen fra Asien tættere på Danmark.

- I 2022 stiler SACKit mod omsætningsrekord for 9. år i træk. Virksomheden budgetterer med en vækst i omsætningen på 30 procent og forventer på den baggrund et markant bedre resultat på bundlinjen end i 2021, fremgår det af pressemeddelelsen.

LÆS OGSÅ: Erfaren erhvervsmand bliver topfigur hos dansk designbrand

 




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her