Nyheder
Jobs


Supermarkeder bruger markedsføring uden før-priser


Foto: detailfolk.dk
Tirsdag den 27 september 2022 kl. 06:20 - Kilde: BT

Landets supermarkeder lægger vægt på priser i markedsføringen, men ofte på en måde, hvor førprisen ikke nævnes.

Otte af de store dagligvarekæder bruger lave priser som en del af markedsføringen i tilbudsaviser og på prisskilte.

I den forbindelse bruges begreber som 'skarp pris', 'stjerne hug', 'super pris' og 'månedens køb’, men ofte uden at nævne noget om før-priser. Det skriver BT, som har kortlagt kædernes salgstricks.

Hos Coop bruger man vendinger som Månedens køb og Fast lav pris uden at angive, om varerne på et tidspunkt har været dyrere. Men det er i orden, lyder det fra informationsdirektør Jens Juul Nielsen.

- Kravet om angivelse af førpriser gælder kun, når der kommunikeres en midlertidig prisnedsættelse. Kvickly-SuperBrugsens avis indeholder både tilbud samt aktuelle varer til gode priser, og at der derfor ikke er angivet førpriser på alle varer i avisen, siger han til BT.

LÆS OGSÅ: Aldi mærker forbrugernes fokus på pris


Link til artikel på BT

Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her