Nyheder
Jobs


Holdet bag succesfuldt herretøjsbrand sælger ud for at hamre sømmet i bund



Tirsdag den 15 juni 2021 kl. 11:58 af: Kristian Holgersen

På tærsklen til en global satsning har dansk herretøjsbrand, der ikke kender til røde tal, fået en ny majoritetsejer med ombord.

Herretøjsbrandet Les Deux har nu solgt 60 procent af virksomheden til det svenske investeringsselselskab Röko.

Les Deux, der blev stiftet i 2011, har formået at tjene penge lige fra første færd. I sommeren 2019 åbnede de så deres første fysiske butik, og siden er yderligere tre kommet til. De ligger i København og Aarhus.

Ifølge Röko fortsætter de to grundlæggere - Andreas von der Heide og Kristoffer Haapanen - med at stå i spidsen for Les Deux, hvor de også bevarer en del af ejerskabet.

Men mulighederne bliver langt større end tidligere. I forbindelse med handlen skyder Röko et trecifret millionbeløb ind i det danske herretøjsbrand, som blandt andet skal gå til en en global satsning, forklarer Andreas von der Heide i en pressemeddelelse ifølge Branchebladet Tøj.

- Vi har en målsætning om tredoblet vækst på tre år. Væksten skal komme fra globale markeder. Det betyder større krav til kapital og en ny strategisk retning. Derfor har vi inviteret en partner ombord, som ikke bare har den nødvendige kapital, men også den rigtige tilgang for vores selskab og ikke mindst vores unikke kultur, siger Andreas von der Heide.

Født under finanskrisen

Mens store dele af modebranchen har kæmpet for at få enderne til at mødes, kunne Les Deux præsentere yderst solide regnskabstal for 2020.

Det danske modebrand havde en rekordomsætning på 114,5 millioner kroner, mens årets resultat løb op i 26 millioner kroner.

Fremgangen kommer efter en periode, hvor Les Deux har arbejdet hårdt på at udvide forretningen trods svære forhold under coronakrisen, forklarer den adm. direktør, Kristoffer Happanen.

- Vi har i 2020 fremtidssikret vores organisation og investeret massivt i et stærkere Les Deux efter krisen. Vores tyske distribution er taget tilbage i egne hænder, og teamet er udbygget med nyt talent på tværs af hele organisationen. Derudover har vi at udbygge vores egne retailkanaler med tre nye butikker, 10 showrooms på tværs af Europa, samt et nyt kontor i Paris, siger han.

- Vi blev født i finanskrisen. Modvind er ikke nyt. Det er måske særligt i situationer som den, vi har stået i gennem hele 2020, at erfaringerne og læringen ved at være iværksætter får sin fulde berettigelse, siger Kristoffer Haapanen.

LÆS OGSÅ: Franchisebutikker gik konkurs: Så skiftede modebrand strategi




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her