Nyheder
Jobs


Historisk arbejde i Netto runder skarpt hjørne


Foto: PR Salling Group
Onsdag den 4 august 2021 kl. 12:02 af: Kristian Holgersen

Den store opgave med at konvertere stribevis af butikker i Polen har rundet en milepæl, lyder det fra Netto.

I disse måneder bliver Netto hele tiden større og større. Det skyldes konverteringen af gamle Tesco-butikker i Polen, som den danske discountkæde sikrede sig gennem en enorm handel i juni 2020.

På LinkedIn har Netto Polska netop gjort opmærksom på, at man er nået forbi de første 50 konverteringer. I alt er kæden nu vokset med 54 butikker på det polske marked, hvilket har givet adgang til 23 nye byer, der ikke tidligere har haft en Netto liggende.

Med tilføjelsen kommer Netto-kæden til at have i alt 700 butikker på det polske marked.

- Vi glæder os meget over at åbne de allerførste Netto-butikker i det, der bliver en historisk stor opgave for os. Med opkøbet af Tesco-butikkerne har vi næsten fordoblet antallet af vores butikker i Polen, og vi ser meget frem til, at vi kan få ombygget, istandsat og naturligvis omdannet dem til Netto-butikker, sagde Michael Løve, direktør i Netto, inden sommerferien.

Salling Group måtte punge ud med 1,5 milliarder kroner for at købe de mange Tesco-butikker. Dertil kommer prisen på de mange ombygninger, som ventes at løbe op i et tilsvarende beløb.

- Alle vores butikker i Polen får samme koncept og skal tilbyde samme indkøbsoplevelse, som vores nye Netto-butikker gør herhjemme. Og ligesom vi kan se, at vores nye koncept fungerer i både Danmark og Tyskland, flugter det også godt med efterspørgslen fra vores polske kunder. Derfor har vi store forventninger til konverteringen af butikkerne, som vil give et stort løft, sagde Michael Løve.

LÆS OGSÅ: Netto har skiftet fokus i ny reklamekampagneTilføj




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her