De første tegn på rødglødende black friday dukker op

Foto: detailfolk.dk
Onsdag den 23 november 2022 kl. 11:57 af: Kristian Holgersen
Mange har forsøgt at spå om størrelsen på årets black friday, men nu begynder de første konkrete målinger at tikke ind.
I ugevis har undersøgelser, analyser og prognoser givet forskellige bud på udfaldet af årets black friday-kampagner.
Hos MobilePay har de imidlertid fået de første data ind fra marken, og de taler deres tydelige sprog. Forbrugerne er klar på at handle.
- Black Week på nettet er startet i højeste gear for MobilePay. Danskerne har de første to døgn e-handlet i et omfang, der massivt overgår sidste års rekorduge, skriver MobilePay i et opslag på LinkedIn.
Til Dansk Erhverv uddyber Lars Green fra MobilePay Online situationen:
- Sidste år på samme tid (tirsdag kl.11:00) lå vi på 17.000 transaktioner, og i år er vi på 30.500 transaktioner. Det ser ud som en vinder, siger Lars Green.
Mandag og tirsdag har MobilePay registreret transaktioner for i alt 568 millioner kroner. Det er en pæn del af sidste års samlede omsætning for hele black friday-kampagnen, som lå på 2,2 milliarder kroner.
LÆS OGSÅ: Priser stiger i ugerne op til black friday
Forrige | Til oversigten | Næste |