Nyheder
Jobs


7-Eleven ændrer logo for en sag



Torsdag den 4 august 2022 kl. 10:09 af: Kristian Holgersen

I august ændrer 7-Eleven sit logo. Det sker i forbindelse med lanceringen af en ny kampagne.

Butikskæden 7-Eleven piller ved en af de helt grundlæggende dele af markedsføringen, når logoet i august måned bliver lavet om.

Det sker i forbindelse med kampagnen Let’s Change the Fact, skriver 7-Eleven i en pressemeddelelse.

Let’s Change the Fact løber under Copenhagen Pride, som starter senere på måneden, hvor 7-Eleven har været sponsor gennem en årrække.

- Vi er meget glade for vores lange samarbejde med Copenhagen Pride. Når vi i år ændrer 7-Eleven logoet under Copenhagen Pride, er det for konkret at illustrere, at ændringer er nødvendige – det viser statistikker meget tydeligt, siger Jesper Østergaard, adm.direktør i 7-Eleven Danmark.

- Vi er en stor virksomhed og til stede på tværs af landet og har titusindvis af folk igennem butikkerne dagligt. Vores kunder og ansatte udgør et bredt udsnit af befolkningen ift. køn, alder, seksuel orientering, kønsidentitet, kønsudtryk, religion og etnicitet – og der skal være plads til alle, siger han.

Statistik fylder i kampagnen, hvor der bliver spillet på tallet 11 i butikskædens logo. Eksempelvis ved at skrive, at 10 ud af 11 studerende, som er LGBT+, har oplevet at blive behandlet homofobisk eller transfobisk  i skolen.

Copenhagen Pride starter den 13. august og slutter den 21. august.

7-Eleven har 176 butikker fordelt rundt om i landets storbyer, i provinsen, i storcentre, i Københavns lufthavn og på DSB-togstationer.

LÆS OGSÅ: Direktøren for 7-Eleven får endelig sin butiksdrøm opfyldt




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her