Topchef i B&O: Vi kan vokse med færre butikker

Foto: detailfolk.dk
Onsdag den 13 januar 2021 kl. 10:50 - Kilde: Børsen
Stadig færre multibrand-butikker har produkter fra B&O på hylderne. Det handler ikke om antallet, lyder det fra topchefen.
I sommer kaldte en lettere paf topchef for Power - Jesper Boysen - det for “ubegribeligt”, at elektronikkæden ikke kunne beholde produkter fra Bang & Olufsen i sortimentet.
Samarbejdet med Power er ikke det eneste, som Bang & Olufsen har valgt at sløjfe, skriver Børsen. Antallet af multibrand-butikker, der har en aftale med den ikoniske virksomhed fra Struer, er faldet med 108 til 2.990 i de første dele af regnskabsåret.
- Jeg er ikke så fokuseret på det præcise antal, men vi kan vokse med færre butikker, siger Kristian Teär til Børsen. Han er adm. direktør i Bang & Olufsen.
- Det handler om at følge strategien i butikkerne og i forhold til det, vi er i gang med at bygge op med vores partnere, fortsætter han.
Salget går frem
I regnskabsårets andet kvartal kunne Bang & Olufsen notere en salgsvækst på 10,5 procent, mens resultatet endte i et minus på 12 millioner kroner, hvilket er en klar forbedring sammenlignet med underskuddet på 60 millioner på samme tid sidste år.
- Generelt er vi tilfredse med resultaterne i andet kvartal, siger Kristian Teär i en kommentar til delårsregnskabet.
- Som kommunikeret i vores meddelelse i december, leverede vi et positivt EBIT samt tocifret vækst for andet kvartal i træk. Resultaterne var primært drevet af stærk eksekvering på vores strategiske prioriteter, succesfulde produktlanceringer og større kundeefterspørgsel på produkter til hjemmet, siger han.
Bang & Olufsen forventer en omsætning for hele året på 2,3 til 2,5 milliarder kroner.
LÆS OGSÅ: Dedikerede butikker tænder igen for væksten i B&O
Link til artikel på Børsen
Forrige | Til oversigten | Næste |