Nyheder
Jobs


Stort investeringsår kaster boligkæde ud i milliontab


Foto: detailfolk.dk
Tirsdag den 11 juni 2019 kl. 11:31 af: Kristian Holgersen

Boligkæde rykker væk fra den traditionelle detailhandel og satser på oplevelseshuse. Det koster penge.

Der er bliver taget en ordentlig bid af bundlinjen i årsregnskabet fra boligkæden Sinnerup, som har 11 danske butikker og to i Tyskland.

I 2018 tabte kæden 8,8 millioner kroner - en markant tilbagegang i forhold til året før, hvor man bare var en halv million under nulpunktet.

Men det har en forklaring.

- Regnskabsåret 2018 har været et stort investeringsår, hvor der har været fokus på at flytte virksomheden fra den traditionelle detailhandel til at blive oplevelseshuse, skriver ledelsen i regnskabets beretning.

På grund af uro i detailhandlen og den stigende internethandel bliver der satset på et redesign af Sinnerup.

- Det betyder, at alt har været rusket og analyseret, og der er investeret store summer i nyt layout samt produktudvikling. Vi er nu i gang med at etablere nye rutiner i hele værdikæden, skriver ledelsen.

Allerede i det næste årsregnskab forventer Sinnerup at se positive effekter af de nye tiltag.

LÆS OGSÅ: Dansk boligkæde når ikke mia-mål og skifter strategi




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her