Nyheder
Jobs


Søstrene Grene satser på mærkevarer udefra


Foto: detailfolk.dk
Mandag den 3 maj 2021 kl. 11:44 - Kilde: Finans

I Søstrene Grene så man et behov for at udvide sortimentet på nettet. Det har ført til nye partnerskaber.

Partnerskaber skal være med til at drive væksten i Søstrene Grene. Sådan lyder meldingen fra den adm, direktør, Mikkel Grene, i et interview med Finans.

Det betyder blandt andet, at en række mærker udefra nu får plads i Søstrene Grene - herunder smykkemærkerne AndCopenhagen og Lulu Copenhagen og hudpleje-mærkerne Ecooking og Weleda

- Vi har konstateret et behov for en udvidelse af vores sortiment i onlinehandlen, siger Mikkel Grene til Finans og fortsætter:

- Derfor har vi taget en dialog med udvalgte brands, som vi gerne vil være partner med inden for bestemte produktkategorier. Fremover kan der komme flere partnerskaber til. Også når det gælder salg og distribution af vores egne varer i lande, hvor vi ikke selv har butikker, siger han.

Aftale med Nemlig.com

For nylig kunne Mikkel Grene præsentere et nyt partnerskab med onlinesupermarkedet Nemlig.com, som giver Søstrene Grene adgang til et langt bredere udsnit af kunder.

Det var samtidig et af de første skridt i en langsigtet ændring af strategien.

- Vores fysiske butikker er fortsat rygraden i Søstrene Grenes forretningsstrategi, men med webshop på syv markeder og nu også en specialbutik på nemlig.com er vi kommet et skridt videre på vores rejse mod at blive en omnichannel-virksomhed - en virksomhed, der er tilgængelig på flere kanaler, og som dermed møder kunderne, hvor de er, sagde Mikkel Grene dengang i en pressemeddelelse

- Ved at være til stede på nemlig.com håber vi desuden på at nå ud til et bredere kundesegment, som måske ikke besøger vores egne butikker så ofte, fortsatte han.

LÆS OGSÅ: Søstrene Grene kan endelig åbne sin hidtil største butik


Link til artikel på Finans

Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her