Nyheder
Jobs


Nyt påfund i Normal skaber røre på Facebook


Foto: detailfolk.dk
Onsdag den 13 juni 2018 kl. 11:34 af: Kristian Holgersen

En ny kampagne målrettet de mandlige kunder i Normal møder skarp kritik blandt brugerne på Facebook.

Med et nyt påfund, der skal gøre indkøbsturen mere overskuelig for mænd, vader Normal direkte ind i et minefelt af holdninger på Facebook.

Ved at følge en markeret rute på gulvet - Fars track - kan mandlige kunder styre uden om produkter, der primært er henvendt til kvinder. Samtidig har butikkerne sat skilte op med teksten “Rigtig mand.”

Under opslaget på Facebook, hvor Normal præsenterer den nye kampagne, lufter mange brugere deres utilfredshed.

- Jesus Kristus, det er dumt det her! Ser I virkelig så meget ned på mænd at I har behov for at ydmyge og gøre dem til grin, lyder reaktionen fra en kvindelig bruger eksempelvis.

Normal svarer igen

Selvom mange brugere forsvarer kampagnen, har Normal set sig nødsaget til at komme med en forklaring.

- Vi har læst alle jeres kommentarer, og vi er rigtig kede af, at nogle af jer har opfattet vores kampagne negativt. Hele ideen går ud på at vi hylder mænd i juni, og vi synes netop, at alle mænd er rigtige mænd. Det er faktisk det vi gerne vil sige med kampagnen, skriver Normal på Facebook.

- Angående hurtigruten gennem butikken – så har vi snakket med mange kunder – mest mænd, der har efterlyst, at de gerne vil kunne komme hurtigere igennem butikken og købe de ting, de skulle bruge, fortsætter lavpriskæden.

LÆS OGSÅ: Lidl slår rekord på Facebook 




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her