Nyheder
Jobs


Netto lancerer et supermarked på nettet



Tirsdag den 10 september 2019 kl. 09:32 af: Kristian Holgersen

De mange butikker i Netto-kæden bliver nu suppleret af en digital platform for dagligvarer. Målet er 50.000 nye kunder på et år.

En af landets helt store spillere på dagligvaremarkedet byder nu konkurrenter som Nemlig.com og Coop.dk Mad op til dans.

Discountkæden Netto, der har mere end 500 fysiske butikker, åbner nemlig op for salg af dagligvarer på nettet gennem den nye digitale platform, Fillop.

Ifølge en pressemeddelelse fra Salling Group bliver det muligt at få leveret basisvarer som toiletpapir, ris og tandpasta direkte til døren en eller flere gange om måneden gennem en abonnementsordning. De ferske varer skal kunderne stadig ned i butikkerne efter.

- I Netto er vi drevet af at gøre hverdagen lidt nemmere, lidt billigere og forhåbentligt også lidt bedre for vores kunder, siger Martin Hasgard Olesen, kommerciel direktør i Netto Danmark.

Netto forventer 50.000 brugere på platformen inden for 12 måneder.

I første omgang lanceres Fillop i en beta-version, som udvalgte danskere vil få adgang til. Beta-versionen går live i dag, 10. september, og det er muligt at ansøge om at blive tester på hjemmesiden.

Har fulgt udviklingen

I dag har 14 procent af danskerne prøvet at købe dagligvarer digitalt, viser tal fra analyseinstituttet Nielsen.

Men samtidig viser forbrugerdata fra Aaim Create, at over halvdelen af forbrugerne fortsat gerne selv vil vælge deres ferskvarer. Det har været baggrunden for udviklingen af Fillip-platformen, skriver Netto.

- Vi har nøje fulgt med udviklingen af onlinesupermarkederne herhjemme og i udlandet og studeret data fra Salling Groups BilkaToGo, siger Martin Hasgard Olesen.

- Og vi kan se, at der er et hul i markedet, hvor forbrugerønsket om levering til døren møder forbrugerønsket om selv at vælge den helt rette ferskvare, siger han og fortsætter:

- Vi forventer at kunne tage en fornuftig bid af markedet for de danskere, der ønsker at flexshoppe, og håber, at danskerne vil tage godt i mod vores Fillop-kasser.

Varerne i Fillop er prissat til Netto-priser og leveres til døren af PostNord.

LÆS OGSÅ: Netto: Derfor er stillingen som landedirektør væk




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her