Nyheder
Jobs


Modgang har fået landsdækkende kæde til at gå nye veje


Foto: PR-foto
Tirsdag den 23 februar 2021 kl. 11:23 af: Kristian Holgersen

For første gang i mange år taber en af landets store butikskæder penge. Den svære coronakrise har sat gang i en transformation.

Lige siden en succesfuld turnaround i første halvdel af 2010’erne har taske- og kuffertkæden Neye haft sorte tal på bundlinjen

Men nu er den solide stime brudt. I årsregnskabet for 2019/20, som netop er lagt frem, må kæden nemlig indkassere et underskud på 5,5 millioner kroner efter skat. Samtidig falder omsætningen fra 324 millioner kroner til 271 millioner.

Den økonomiske tilbagegang skyldes de lange perioder med restriktioner og tvangslukkede butikker, lyder forklaringen fra Neye, hvor krisen har givet lejlighed til at sætte gang i en større transformation.

På grund af coronakrisen har salget af eksempelvis kufferter været langt under niveau, så i stedet har Neye valgt at introducere en ny varekategori inden for aktiv fritid. Senere på året følger en satsning på boligtilbehør.

- Det er afgørende for os i Neye, at vi hele tiden tilpasser os den aktuelle efterspørgsel både online og i vores fysiske butikker, siger Camilla Raffnsøe. Hun er adm. direktør i Neye A/S.

- Vi har under Corona-krisen været markant udfordret på vores rejsekategori, men er lykkedes med at konvertere en del af det tabte over til danskernes nye måder at være sammen på. Desuden har vi investeret i vores online-shop, som har været i kraftig vækst, siger hun.

Neye-kæden består af 43 butikker fordelt over hele Danmark og en webshop. Sortimentet har fokus på tasker, kufferter og forskellige accessories.

LÆS OGSÅ: Ejer-familie taber millioner efter overtagelse af landsdækkende kæde




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her