Nyheder
Jobs


Millionerne vælter ind hos kendt brillekæde


Foto: detailfolk.dk
Onsdag den 4 august 2021 kl. 11:04 af: Kristian Holgersen

Kunderne ser mere efter de dyre varer i butikkerne, lyder det fra en brillekæde, som har styrket indtjeningen under coronakrisen.

I brillekæden Louis Nielsen, som råder over 77 danske butikker, kan de glæde sig over en stærkt stigende indtjening trods coronakrisen.

Det viser årsregnskabet for 2020, som netop er lagt frem.

Bundlinjen lyder på 106 millioner kroner efter skat, hvilket er væsentligt bedre end i de foregående år.

Helt så godt ser det ikke ud på toplinjen, som faktisk taber en smule højde, selvom niveauet for tredje år i træk holder sig lige over milliarden. Det skyldes coronakrisen, lyder forklaringen fra ledelsen i årsrapporten.

I foråret 2020 var Louis Nielsen-butikkerne lukkede ned i en måneds tid, men til gengæld har pandemien fået kunderne til at skrue op for forbruget.

- Den generelle COVID-situation har stort set efterladt forbrugerne "grounded", dvs. at de ikke har været i stand til at bruge deres disponible indkomst inden i underholdnings- rejse- og restaurantindustrien. Dette har omdirigeret flere private midler til andre industrier, skriver ledelsen.

- Specielt for Louis Nielsen har der været indikationer på, at de har resulteret i en øget motivation hos forbrugerne til at købe briller fra de øvre prisklasser, fortsætter ledelsen.

Louis Nielsen forventer at øge omsætningen med 15-20 procent i 2021, ligesom bundlinjen også gerne skulle vokse med 10-21 millioner.

LÆS OGSÅ: Brillekæde holder kursen efter succesfuld turnaround




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her