Nyheder
Jobs


Midt i store investeringer: Hi-Fi Klubben taber højde


Foto: detailfolk.dk
Tirsdag den 10 september 2019 kl. 10:36 af: Kristian Holgersen

Lige nu sætter Hi-Fi Klubben ind på at fremtidssikre forretningen, og det påvirker nøgletallene. Men direktøren er optimist.

Gennem det seneste år har der været travlt ude i kulissen hos Hi-Fi Klubben, som kalder sig selv Europas største specialkæde inden for lyd.

Virksomheden arbejder blandt andet på at føre strategien Hi-Fi Klubben 3.0 ud i livet, og det går ikke ubemærket hen i årsregnskabet.

Trods en lille tilbagegang på både top- og bundlinje er den administrerende direktør dog tilfreds. Det skriver lydkæden i en pressemeddelelse.

- Vi har oplevet et lille fald i omsætningen, som dels skyldes et dyk i vores salg af fjernsyn, og dels at vi som led i vores strategi har tilpasset antallet af butikker til markedet i Skandinavien, Christoffer Arensbach og fortsætter:

- Salget af vores kerneprodukter er stigende, hvilket sikrer en profitabel forretning, mens vores rene driftsindtjening er tæt på status quo.

Store ændringer

På længere sigt er et af målene for den nye strategi at omdanne alle kædens butikker til showrooms.

Samtidig skal kundestrømmen styrkes gennem en mere differentieret og personlig kommunikation, ligesom der bliver oprustet digitalt.

- Vi skal kombinere vores stærke fokus på musikoplevelsen og demonstration af vores produkter med en tættere integration mellem butikkerne, vores digitale platforme og den bagvedliggende logistik, siger Christoffer Arensbach.

- På mange måder er vi faktisk inspirerede af, hvordan konceptet startede i 1980, hvor det var postordresalg og direkte forsendelse fra lageret, siger han.

Flere investeringer i sigte

I det hele taget er direktøren optimistisk på vegne af Hi-Fi Klubben, som i årets løb er flyttet ind i et nyt hovedkontor.

- Det tager selvfølgelig tid at implementere en strategi, og vi skal tilpasse os konkurrencen konstant, siger Christoffer Arensbach.

- Men efter en årrække med fokus på convenience, hvor mange for eksempel har valgt små og diskrete plug and play-løsninger, mærker vi i øjeblikket tydeligt, at flere og flere prioriterer den gode kvalitet, når de vælger lyd til hjemmet, siger han og fortsætter:

- Og med et solidt omnichannel-fokus i forretningen og en vækst på over 74 procent i omsætningen i de tyske butikker det seneste år er der grund til både optimisme og yderligere investeringer.

LÆS OGSÅ: Hi-Fi Klubben vil gøre alle sine butikker til showrooms




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her