Nyheder
Jobs


Matas vil udvide sortimentet gennem parløb med dansk kæmpe



Tirsdag den 4 maj 2021 kl. 10:52 af: Kristian Holgersen

Der er nærmest tale om et stormøde i dansk erhvervsliv, når Matas indleder et parløb med kæmpe virksomhed. Målet er nye produkter.

Forbrugerne er i stigende grad villige til at bruge penge på at gøre deres liv endnu sundere.

Sådan lyder en observation fra Matas, som netop har indgået et partnerskab med den store virksomhed Novozymes. Det skal gøre butikkernes udvalg af kosttilskud endnu større.

- Under coronapandemien er det blevet tydeligt, at danskerne ser Matas som deres foretrukne sundhedsplatform, når det gælder gode råd og forbyggende sundheds- og helseprodukter, siger Lise Ryevad, CCO i Matas.

- Derfor er det også vigtigt, at vi bliver ved med at styrke vores udvalg af fx kosttilskud, og partnerskabet med Novozymes er et afgørende skridt på vejen, fortsætter hun.

De første kosttilskudsprodukter, som er udviklet af Novozymes forretningsenhed for helsekost - OneHealth - kommer på hylderne i Matas i løbet af forsommeren 2021.

Gennem partnerskabet får Novozymes adgang til anonymiserede data fra de omkring 1,6 millioner danskere, der er medlemmer i loyalitetsprogrammet Club Matas. Den viden skal bruges i udviklingen af flere sundhedsfremmende produkter, skriver Matas.

Nozozymes har en årlig omsætning på over 13 milliarder kroner.

LÆS OGSÅ: Topfigur fra discountkæde bliver retaildirektør i Matas




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her