Nyheder
Jobs


Matas-konkurrent tredobler antallet af medlemmer



Fredag den 31 januar 2020 kl. 11:36 - Kilde: Finans

Medlemmerne strømmer til kosmetik-koncept, som har store planer for fremtiden. Det har sat et voldsomt aftryk på bundlinjen.

Danske Goodiebox, der sælger månedlige abonnementer på skønhedsprodukter, har i 2019 tredoblet antallet af medlemmer, så man nu har 150.000 navne i kartoteket.

Samtidig kunne Goodiebox gange toplinjen med tre - til cirka 180 millioner kroner - og rulle konceptet ud til endnu flere lande. Det skriver Finans.

- I 2020 vil vi fortsætte vores vækstrejse ud i Europa og planlægger lige nu at ekspandere til England og Frankrig. Vi vil være den førende i Europa og ramme 300.000 medlemmer, når året er omme, siger medstifter Rasmus Schmiegelow til Finans.

Har tabt millioner

Den offensive stil har påvirket bundlinjen for regnskabsåret 2018/19, som tager et voldsomt dyk til et underskud på over 21 millioner kroner. Året før var niveauet mere moderat med et minus på 1,8 millioner.

Tabet var dog ikke nok til at give ledelsen sved på panden.

- Udviklingen af Goodiebox er i overensstemmelse med den businessplan, der er lagt for virksomheden, fremgår det af årsrapporten.

- Det væsentligste mål for Goodiebox i den kommende periode er at udbygge positionen som europæisk markedsleder inden for abonnement på skønhedsprodukter samt fortsat vækst af den internationale medlemsbase, skriver ledelsen og det indeværende regnskabsår.

LÆS OGSÅ: Matas jubler over 'stjernegodt' julekvartal


Link til artikel på Finans

Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her