Nyheder
Jobs


Lego lancerer virtuel pop up-butik på Snapchat



Tirsdag den 29 januar 2019 kl. 10:50 af: Lise Møller Schilder

Lego vil forsøge at sælge tøj til voksne. Til at starte med kører salget via en pop up-butik på ungdomsmediet Snapchat.

Lego vil sælge street wear til voksne. Det oplyser Lego i en pressemeddelelse. I første omgang bliver tøjet solgt via en augmented reality pop up tøjbutik på Snapchat.

Her lancerer Lego en limited edition af Lego Wear streetwear til voksne.

- Den virtuelle butik vil bl.a. byde på en interaktiv DJ funktion, spillemaskine og vigtigst af alt eksklusiv adgang til den lille limited edition LEGO street wear kollektion. Besøgende ’træder ind i pop-up butikken’ via sin telefon og kan se varerne præsenteret på LEGO mannequiner og købe kollektionen eksklusivt online gennem en integreret ’køb nu’ funktion, skriver Lego i pressemeddelelsen.

Lanceres til Fashion Week

Projektet lanceres den 13. februar i forbindelse med London Fashion Week. Det er meningen, at pop up-butikken skal markedsføre street wear kollektionen i England, Tyskland og Frankrig. Samtidig er håbet, at den vil drive trafik til LEGO Wear websitet.

- Vi er et innovativt og legende brand, og en del af det er også at udforske nye digitale kanaler og teknologier, siger Lea Sandell, der er Social Media Innovation Lead i LEGO koncernen.

LÆS OGSÅ: Amerikansk megastjerne åbner dansk pop up-butik




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her