Nyheder
Jobs


Legetøjskæde fortsætter ekspansion: Vi rammer et hul i markedet


Foto: Pressefoto
Onsdag den 9 oktober 2019 kl. 07:10 af: Kristian Holgersen

På blot tre år er legetøjskæde gået fra nul til 13 butikker - og snart åbner nummer 14. Konceptet rammer plet, mener topchef.

Legetøjskæden Kids Coolshop fortsætter med at vokse. I sidste uge nåede kæden op på 13 butikker, og allerede på lørdag vokser antallet til 14.

Det er Rosengårdscentret i Odense, som ligger hus til den nye butik, skriver Kids Coolshop i en pressemeddelelse.

Ejerne, Anette og Thomas Lund, har i forvejen en legetøjsbutik i byen, men de er sikre på, at konceptet er stærkt nok til en ekspansion.

- I Kids Coolshop-butikkerne er det ejerne selv, der står bag disken, lyder det fra ejerne.

- Hvor tendensen mange steder er topstyrede kæder og ensformige butikker, er det hos os personalet i butikken, der udvælger varerne. Derfor kan vi lynhurtigt tilpasse os efterspørgslen fra kunderne, fortsætter de.

Et hul i markedet

Kids Coolshop-butikkerne samarbejder tæt med Coolshop.com, og det giver mange fordele med hensyn til logistik, indkøb og markedsføring, mener marketingdirektøren.

- Kids Coolshop-konceptet har vist sig at ramme et hul i markedet, siger Jacob Risgaard og fortsætter:

- Børnefamilier og barnlige sjæle vil langt hen ad vejen helst købe kvalitet og ordentligt legetøj. Det kan bare være rigtig svært at finde i de butikker, der ellers er.

- Vi er gået en anden vej og vil gerne være en rigtig legetøjsbutik. Derfor bestiller vi ofte varer hjem, som kunderne har set i USA eller Asien, hvor mange af de nye tendenser opstår.

LÆS OGSÅ: Coolshop køber rester af Top-Toy

 

 




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her