Nyheder
Jobs


Kæmper for at give Føtex et bedre image


Foto: detailfolk.dk
Tirsdag den 6 april 2021 kl. 11:49 - Kilde: Børsen

Marketingdirektør arbejder på at give Føtex et bedre image blandt forbrugerne. Det handler både om bløde værdier og penge.

Supermarkedskæden Føtex er måske blevet opfattet som et sted, hvor mere blå værdier som købmandsskab er dominerende.

Sådan lyder analysen fra marketingdirektør Karin Sommer i et interview med Børsen, hvor hun taler om bestræbelserne på at give Føtex et bedre image. Det sker blandt andet gennem et større fokus på madspild og forbruget af plastik.

- Men det, jeg arbejder mest med, er at fortælle omverdenen, at vi via Salling Fondene faktisk donerer en god del af vores overskud til gode lokale formål. De sidste to år har vi doneret 12,5 mio. kr. til lokale formål rundt omkring i landet – f.eks. til en scene i Frederikshavns bymidte, der skal sikre mere liv i bykernen, siger Karin Sommer til Børsen.

Et andet eksempel er en donation på 250.000 kroner til en cirkelbro ved Mariager Fjord, som en lokal Føtex skaffede gennem Salling Fondene i slutningen af sidste år. Det fremgår af en artikel i Fjordavisen.

- I fire årtier har beboere og turister handlet hos os, og derfor føles det helt rigtigt, at vi nu kan give noget tilbage til lokalområdet. Jeg er overbevist om, at cirkelbroen bliver en kæmpe gevinst for Hobro, sagde varehuschef i Føtex Hobro Lars Lind, til lokalavisen sidste år.

LÆS OGSÅ: Medarbejdere i Salling Group får ekstra millioner i lønposen


Link til artikel på Børsen

Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her