Nyheder
Jobs


Kendte iværksættere: Hjælpepakker skærper forbrugernes købelyst


Foto: PR-foto
Torsdag den 2 april 2020 kl. 09:36 af: Kristian Holgersen

Store hjælpepakker har slået direkte igennem på salget i netbutikken, lyder det fra et ungt modefirma.

Herretøjsbrandet Shaping New Tomorrow, der i sin tid blev landskendt efter deres optræden i DR-programmet Løvens Hule, har opdaget en bemærkelsesværdig adfærd i netbutikken.

De store hjælpepakker får nemlig kunderne til at genvinde en del af den sædvanlige købelyst, som coronakrisen ellers lægger en dæmper på.

Eksempelvis oplevede Shaping New Tomorrow, at salget i dagene omkring den tredje danske hjælpepakke steg med 250 procent.

- Når jeg ser på vores salg siden Statsministeren lukkede landet ned, er der to ting, der springer i øjnene. Det ene er, hvor pludseligt og hurtigt forbrugerne reagerer og stopper med at købe, siger Kasper Ulrich i en pressemeddelelse. Han er adm. direktør i Shaping New Tomorrow.

- Det andet er, i hvor høj grad de statslige hjælpepakker planter tro og håb hos forbrugerne - ikke mindst, hvor massivt den gigantiske hjælpepakke i USA påvirkede vores salg, fortsætter han.

Amerikansk påvirkning

Især har det overrasket direktøren for Shaping New Tomorrow, at forholdene i USA ser ud til at have så stor effekt på salget.

- Både i Danmark og Tyskland, så vi en ret voldsom og overraskende fremgang i salget, da amerikanerne kom på banen, siger Kasper Ulrich og fortsætter:

- Fra den 24. til 25. marts stiger vores salg med over 260 procent i begge lande. Totalt set ryger vi med nærmest et slag tilbage og rammer budget i forhold til vores ambitiøse vækstplaner. Det siger noget om, hvor meget psykologi i form af frygt, usikkerhed og håb, der er hos alle lige nu.

I det seneste årsregnskab for 2018/19 vokser toplinjen hos Shaping New Tomorrow med 225 procent og lander på den gode side af 100 millioner kroner, mens overskuddet bliver mere end fordoblet til 29 millioner før skat.

LÆS OGSÅ: Ungt herretøjsbrand løfter toplinjen med 225 procent




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her