Nyheder
Jobs


Hummel overtager presset mærke i sit første opkøb nogensinde



Tirsdag den 14 januar 2020 kl. 09:32 af: Kristian Holgersen

Dansk tøjbrand har i flere år haft masser af udfordringer. Men Hummel har ambitiøse planer om “hurtigt at gøre det ret stort.”

Halberg Kapital har haft særdeles svært ved at gøre en god forretning ud af sportstøj, så nu har selskabet solgt to af sine mærker - Newline og det mindre Halo - til danske Hummel.

Mærkerne udgjorde hovedparten af aktiviteterne i Performance Group Scandinavia, som har tabt 22 mio. kroner i de seneste to årsregnskaber.

- De seneste år har vi ligesom resten af branchen haft masser af udfordringer, siger Per Buch i en pressemeddelelse. Han er bestyrelsesformand i Halberg Kapital.

- Når vi vælger at forlade sportstøj, er det for at koncentrere os om de af vores øvrige forretningsområder, hvor vi har større succes med at drive forretning, fortsætter han.

Parterne har aftalt ikke at oplyse købsprisen.

Forventer stor fremgang

Handlen er Hummels første opkøb nogensinde og skal gøre koncernen til en stærkere spiller på det attraktive marked for løbeudstyr, lyder meldingen.

Direktøren for Hummel - Allan Vad Nielsen - regner med at gøre især Newline til en blomstrende forretning. Det siger han til Børsen.

- Newline sælger i dag for et tocifret millionbeløb, men hos os kan det ret hurtigt blive ret stort. Vi kan i hvert fald inden udløbet af vores strategiperiode i 2023 løfte det til noget trecifret, siger han til avisen og fortsætter:

- Men om det bliver til 100, 200, 300 eller 400 mio. kr. i omsætning – det må tiden vise. Alt er muligt. Vi kan virkelig booste mærket med vores setup og volumen. Og det bliver overskudsgivende fra år et, fordi vi kan købe billigere ind, sælge billigere og bredere osv.

LÆS OGSÅ: Hummel vil åbne 100 nye butikker - mindst




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her