Nyheder
Jobs


Hjemmelavet datasystem bag Juice-kædes enorme vækst


Foto: detailfolk.dk
Tirsdag den 16 januar 2018 kl. 09:09 - Kilde: Børsen

2018 ender med at blive året, hvor Joe and The Juice når en milepæl i omsætning. Direktøren giver virksomhedens datasystem æren.

2018 kommer til at blive et godt år for Juice and The Juice. Driftsdirektøren, Sebastian Vestergaard, forventer, at kæden vil komme op på næsten 300 butikker, og at omsætningen vil runde 1 milliard kroner. Det skriver Børsen

I dag har Juice-kæden 230 butikker fordelt over 15 lande. Alt dette er sket på kun 16 år. Og det skyldes blandt andet et effektivt datasystem, der kan skabe overblik over potentialet for udvikling på de enkelte markeder i forhold til ledige adresser, efterspørgsel og andre parametre.

- Hver uge sidder vi og kigger på det, og så har vi dataen til at tage de rigtige beslutninger. Det er også derfor, vi kan ekspandere så hurtigt. Faktisk bliver strategien stærkere, i takt med at vi får mere data. Jo flere butikker, vi åbner, jo flere datapunkter får vi. Det bliver hele tiden genereret ind, og vi kan rette til løbende, siger Sebastian Vestergaard. 

Det er otte år siden, at datasystemet blev indført i Joe and The Juice. Sammen med et lån fra Vækstfonden og indskud fra kapitalfonden General Atlantic, som har købt sig ind i kæden, har det gjort Joe and The Juice i stand til at vokse med stor fart.

Joe and The Juice genererede ikke et overskud i 2016 og regner heller ikke med at gøre det i 2017.

LÆS OGSÅ: Joe & The Juice har sat turbo på væksten


Link til artikel på Børsen

Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her