Nyheder
Jobs


Giver ikonisk madpyramide en opdatering



Mandag den 12 august 2019 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Coop har netop lanceret en klimakampagne, som koncernen kalder den hidtil største i detailhandlen.

Ifølge Coop kan det være svært for danskerne at gennemskue, hvordan man spise mere klimavenligt.

Derfor har dagligvarekoncernen nu startet en kampagne for at bringe klimakampen i “øjenhøjde” med danskerne, som ordvalget lyder i en pressemeddelelse.

- For mange danskere kan klimakampen være vanskelig at forholde sig til på et personligt plan, siger CSR-direktør i Coop, Signe D. Frese,

- For enten er diskussionen meget overordnet eller også handler den om små symbolske ting. Men i vores daglige madforbrug kan vi faktisk selv gøre en kæmpe forskel for klimaet: Ved bl.a. at spise mere grønt, lidt mindre kød, og undgå madspild, siger hun.

Kampagnen har overskriften Grønt i Front, og er den største af sin slags i detailhandlen, lyder det fra Coop.

Klassiker i ny forklædning

En opdateret version af den ikoniske madpyramide kommer til at spille en hovedrolle i kampagnen. Den er lavet om til en klimapyramide og bliver trykt på en halv million gratis plakater, som Coop deler ud i sine butikker.

Beregninger fra Coop viser, at en gennemsnitsdansker kan spare omkring 25 procent af CO2 udledningen fra sin mad ved at følge kostrådene i den nye og mere klimavenlige madpyramide..

Madpyramiden blev oprindeligt lanceret af FDB (Coop) i 1976 for at vise danskerne, hvordan man spiser sundere og varieret ved at spise mest af varerne fra bunden, mindre fra midten og mindst fra toppen.

LÆS OGSÅ: Lukrativ løsning: Lokale Coop-butikker skifter koncept




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her