Nyheder
Jobs


Fredag bød på en bundrekord for Power: Vi kan ikke være gladere


Foto: Pressefoto
Mandag den 30 november 2020 kl. 06:00 af: Redaktionen

Selvom der fredag morgen nærmest var tomt foran butikkerne, så kan topchefen for Power se tilbage på en god Black Friday-kampagne.

Da butikkerne i elektronikkæden Power åbnede i fredags, var det næsten som en helt normal dag. Medarbejderne skulle ikke håndtere et sammenrend af mennesker og hvad Black Friday ellers plejer at byde på af udfordringer.

Omsætningen på selve Black Friday endte da også med at blive den laveste nogensinde, lyder det fra Power i en pressemeddelelse.

Til gengæld kan den administrerende direktør - Jesper Boysen - glæde sig over den absolut største handelsuge nogensinde i kæden. I forhold til sidste år er der tale om en vækst på mere end 200 procent.

Det er resultatet af en bevidst strategi. På grund af coronakrisen har Power, ligesom resten af detailhandlen, været nødsaget til at skrue ned for den sædvanlige Black Friday-kampagne for at undgå store forsamlinger.

- Det er lykkes for os at få danskerne ned i vores butikker og handle online gennem hele ugen, siger Jesper Boysen og fortsætter:

- Sikkerhed er i år vores førsteprioritet, så vi har spredt de ekstraordinære gode Black Friday-tilbud ud over ugens dage. Det har danskerne taget godt imod. Vi har aldrig omsat for så lidt på en Black Friday – men vi får den største handelsuge nogensinde, og kunderne har været i stand til at handle trygt i alle vores butikker. Det har været en fantastisk uge, og vi kan ikke være gladere.

LÆS OGSÅ: Power droppet af kriseramt ikon: Topchefen fatter det ikke




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her