Nyheder
Jobs


Forundringen over kriseramte B&O spreder sig



Torsdag den 13 august 2020 kl. 10:54 - Kilde: Finans

Direktøren for en stor netbutik, som flere gange er blevet afvist af B&O, forstår ikke strategien i den ikoniske virksomhed.

Tidligere har topchefen hos Power - Jesper Boysen - i flere omgang talt åbent om sin holdning til detail-strategien i kriseramte Bang & Olufsen.

Og nu bliver han bakket op af en kollega fra netbutikken Proshop, som flere gange er blevet afvist af Bang & Olufsen, når man har forsøgt at få virksomhedens varer med i sortimentet.

- For en købmand som mig vækker det undren, at B&O ikke ønsker at lade os sælge deres produkter. Vi ved, at der er en efterspørgsel på produkterne, da mange af vores kunder søger på dem, siger Ivan Jæger Christiansen til Finans. Han er administrerende direktør i Proshop.

Når det endelig er lykkedes af få Bang & Olufsens varer hjem til Proshop, har kunderne revet dem ned i den digitale indkøbskurv, lyder meldingen.

Bang & Olufsen har senest tabt 29 procent af omsætningen, der i det forskudte regnskabsår 2019/20 lød på lige over to millioner kroner, mens bundlinjen styrtdykkede til et underskud på 576 millioner efter skat.

Anderledes går det for Proshop, hvor Ivan Jæger Christiansen kunne glæde sig over en fremgang i omsætningen på 30 procent og et overskud på 24 millioner kroner i årsregnskabet for 2019.

Proshop blev grundlagt i 1995 som en fysisk butik for it og elektronik. Allerede året efter åbnede virksomheden en butik på nettet - og siden 2005 har forretningerne udelukkende foregået på nettet.

LÆS OGSÅ: Amerikansk gigant fjerner B&O fra butikkerne


Link til artikel på Finans

Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her