Nyheder
Jobs


Forbrugerne kaster sig over helt bestemte varer i Matas


Foto: Matas
Mandag den 20 april 2020 kl. 06:00 af: Redaktionen

Pletter, langt hår og hjælp til at gøre familien større. Kunderne i Matas har ændret deres købsvaner siden nedlukningen begyndte.

Matas sat en liste sammen over de varer, som er steget mest i popularitet, mens coronakrisen har stået på.

- Danskerne handler ind til at være hjemme i længere perioder, og derfor køber de blandt andet mere sportsudstyr, og flere hårtrimmere og sakse, siger Janne Bech Rolsted i en pressemeddelelse. Hun er indkøbschef i Matas.

- De køber også ekstra håndsæbe, kosttilskud med c-vitamin og beskyttelseshandsker, så de kan følge myndighedernes retningslinjer, fortsætter hun.

Lidt uden for den absolutte top finder vi et produkt, som også fortjener omtale. Det viser måske lidt om, hvad nogle af de mange hjemmetimer bliver brugt på rundt omkring i landet

- Noget kunne tyde på, at flere overvejer en familieforøgelse, for salget af ægløsningstest er steget med over 50 procent under nedlukningen af Danmark, siger indkøbschef Janne Bech Rolsted.

Ti produkter med de mest markante stigninger i salget efter nedlukningen trådte i kraft:

01.Termometre - 1600 procent
02.Pletfjerning  - 453 procent
03.Sportsudstyr - 369 procent
04.Beskyttelseshandsker - 280 procent
05.Desinfektion - 270 procent
06.C-vitamin kosttilskud - 242 procent
07.Håndsæbe - 178 procent
08.Hårtrimmer - 183 procent
09.Sakse - 152 procent
10.Immunforsvar/forkølelse - 152 procent

LÆS OGSÅ: Matas flytter medarbejdere fra butikker til nettet




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her