Nyheder
Jobs


Forbrugere om nethandel: En fordel trumfer pris og stort udvalg


Foto: detailfolk.dk
Tirsdag den 4 maj 2021 kl. 11:50 af: Redaktionen

Stadig færre forbrugere peger på lave priser og udvalg som primære årsager til at handle på nettet.

Gennem de senere år har stadig færre forbrugere angivet priser og større udvalg som den primære årsag til at handle på nettet.

I stedet er bekvemmelighed den mest udbredte begrundelse til at vælge nettet frem for fysiske butikker. Det viser tal fra Dansk Erhvervs seneste E-handelsanalyse, hvor 38 procent peger på “bekvemmelighed”, mens “udvalg” og “pris” står for henholdsvis 33 og 22 procent.

Ifølge E-handelsdirektøren hos Dansk Erhverv - Niels Ralund - er der ikke tale om en ny udvikling. Men den er blevet mere tydelig gennem coronakrisen, fordi forbrugerne søger tryghed.

Samtidig har de fysiske butikker taget kampen op med konkurrenterne på nettet.

- Mange - både fysiske og digitale butikker - kører også med prismatch, så det er sværere at skille sig markant ud på prisen. Derfor skal der noget mere til at overbevise forbrugerne, og her er bekvemmelighed klart oplagt. Jeg ser det som en fordel for både fysiske og digitale butikker, at det ikke handler om pris, men om at give en god brugeroplevelse, siger Niels Ralund på Dansk Erhvervs hjemmeside.

LÆS OGSÅ: Jysk lægger netbutikken ned i Sverige




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her