Nyheder
Jobs


Elgiganten siger undskyld efter bølge af utilfredse kunder


Foto: detailfolk.dk
Onsdag den 16 september 2020 kl. 09:39 af: Kristian Holgersen

Den største it-investering i Elgigantens historie volder så meget besvær, at kunderne nu har fået en undskyldning fra topchefen selv.

I foråret begyndte Elgiganten en større udskiftning it-systemerne.

Men startvanskeligheder og børnesygdomme har skabt en bølge af utilfredse kunder, som eksempelvis oplever lang leveringstid eller kører forgæves på grund af lagerfejl i varehusene.

Det har fået Elgiganten til at sige undskyld i en pressemeddelelse, mens topchef Peder Stedel forklarer situationen i en besked direkte til kunderne.

- Vi har i de senere år erfaret at vores it-systemer ikke var gode nok til at bringe os til det niveau, som vi ønsker at kunne tilbyde til dig som kunde, lyder det fra Peder Stedal om baggrunden for det, som bliver kaldt “den største it-investering i Elgigantens historie.”

Men indtil videre har de nye systemer ikke ført til nemmere og hurtigere service. Tværtimod.

- Desværre har implementeringen af systemet midt i en coronakrise, hvor vi har haft ekstra travlt, medført det modsatte i for lang tid, skriver Elgiganten i en pressemeddelelse.

- Vi har fået henvendelser fra kunder, der ikke fik den service, de havde forventet - og som vi både havde lovet og hele tiden kræver af os selv. Det vil vi gerne sige undskyld for, fortsætter kæden.

Elgiganten blev etableret i Danmark i 1996 og har i dag over 2.300 medarbejdere fordelt på 38 varehuse og en af landets største netbutikker.

I regnskabsåret 2018/19 omsatte den danske del af Elgiganten for i alt 6,2 milliarder danske kroner. Aktiviteterne indgår i Elkjøp Nordic-koncernen, der i regnskabsåret 2018/19 omsatte for 38,3 milliarder norske kroner.

LÆS OGSÅ: Øverste chef for Elgiganten bliver en del af Coop




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her