Nyheder
Jobs


Ekspert: Her er fundamentet for gode indkøbsoplevelser


Foto: detailfolk.dk
Torsdag den 11 april 2019 kl. 11:24 af: Kristian Holgersen

At skabe gode indkøbsoplevelser er livsvigtigt for små og mellemstore butikker, skriver lektor i en ny vejledning på området.

Forbrugerne efterlyser i stigende grad oplevelser. Det skal være tiden at værd at gå i fysiske butikker, når nu de fleste indkøb også kan ordnes på nettet.

At skabe gode indkøbsoplevelser er ligefrem livsvigtigt “i et presset marked, hvor både udbud og efterspørgsel udvikler sig markant,” skriver Anders Bjerring Høier i en artikel. Han er lektor på Cphbusiness og tidligere administrerende direktør i Friluftsland.

I forbindelse med projektet Retail Reinvented har Anders Bjerring Høier allerede præsenteret en konkret guide med otte råd om at skabe gode indkøbsoplevelser. Den bliver nu udvidet med et “Forretningsfundament.”

Tilføjelsen består af af de to punkter “Kend din kunde” og “Butikkens DNA.”

- Et stærkt kundefokus skal gennemsyre alle dine tiltag. Derfor må disse tiltag tage udgangspunkt i et nogenlunde klart billede af, hvem målgruppen for dit koncept er, skriver Anders Bjerring Høier

- Selv mindre butikker og butikskæder vil ofte være i stand til at udføre deres egne markedsanalyser, og du kan ved hjælp af spørgeskema-undersøgelser og/eller interviews komme ret langt, skriver han.

>> LÆS DE GODE RÅD HER

LÆS OGSÅ: Guide: Sådan håndterer du vrede kunder




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her