Nyheder
Jobs


Direktør kridter skoene: - Vi har en enestående chance på dette nye marked


Foto: Pressefoto
Onsdag den 9 juni 2021 kl. 11:52 af: Kristian Holgersen

En satsning udenlands skal sikre mere vækst for dansk køkkenmærke. Flere butikker er på vej i de kommende år.

Det danske køkkenmærke Kvik indleder nu en satsning på det tyske marked, hvor den første butik åbner i Hamborg senere på sommeren.

Med et indbyggertal, der overgår Københavns, ser Kvik store perspektiver i Hamborg - og det samme gør sig gældende for mange af de andre store, tyske byer. Derfor er flere butikker på tegnebrættet syd for grænsen.

- Vi har en enestående chance på dette nye marked, fordi Kvik kommer med et unikt koncept og dansk design, hvilket på mange områder adskiller sig fra, hvad forbrugerne kan finde på det tyske marked i dag, siger Jens-Peter Poulsen. Han er direktør i Kvik.

- Målet i 2021 er at åbne to butikker i Hamborg og ekspandere yderligere i andre tyske byer i løbet af de næste par år, fortsætter han.

På nuværende tidspunkt råder Kvik over 160 franchisebutikker fordelt på 12 forskellige markeder. De var i 2020 med til at generere en samlet omsætning på 1,6 milliarder kroner - en stigning på over 100 millioner.

Kvik er en del af den svenske koncern Ballingslöv International AB.

LÆS OGSÅ: Køkkenkæde har fået smag for at åbne butikker




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her