Nyheder
Jobs


Detailkæde lander rekordoverskud og opruster digitalt



Fredag den 12 april 2019 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Svensk detailgigant, der endnu ikke har en netbutik, tjener millioner på sine 11 varehuse i Danmark.

Detailkæden Biltema er en decideret kæmpe med 140 varehuse i Norden.

På det danske marked er der indtil videre 11 varehuse, og de formåede at generere et overskud på 24,3 millioner kroner for 2018. Det er en fremgang på lige under to millioner og ny rekord for selskabet.

Omsætningen når også et rekordhøjt niveau med godt 624 millioner - omkring 35 millioner mere end i 2017, viser årsrapporten, hvor ledelsen udtrykker tilfredshed over nøgletallene.

Digital satsning

Ifølge en pressemeddelelse regner Biltema med at opruste på det danske marked. Det gælder både nye varehuse, men også den digitale side af forretningen.

- De fysiske varehuse er stadig rygraden, også i fremtidens Biltema , siger Jacob Møller. Han er direktør i Biltema Danmark.

Til forskel fra flere af konkurrenterne, så har Biltema endnu ikke en netbutik.

- Vi vægter de fysiske kundeoplevelser højest, og det bliver vi ved med. Men sideløbende har vi fokus på at udvikle os online og forbedre den digitale oplevelse. Det er jo ofte online, at handlen starter, fortsætter han.

Nyt fordelsprogram

Helt konkret lancerer Biltema  et digitalt fordelsprogram - MitBiltema - hvor kunderne kan få lagret deres kvitteringer, lave indkøbslister og rabatter på udvalgteprodukter.

- Vi har en del faste kunder, som altid handler hos os og ofte køber stort ind, siger Jacob Møller og uddyber:

- Skal man for eksempel bygge en ny terrasse eller give bilen en større omgang, kommer der jo ofte en del varer i kurven, og der er det bare rart at have kvitteringerne samlet online, så man ikke skal bekymre sig om krøllede boner.

LÆS OGSÅ: Svensk herretøjskæde går ind på det danske marked




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her