Nyheder
Jobs


Designfirma har fået et gennembrud med egen netbutik



Mandag den 22 februar 2021 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

En styrket satsning på egen salgskanal har givet pote for dansk designfirma, hvor direktøren melder om vækst på flere hundrede procent.

Da designfirmaet Sackit, som har speciale i møbler og elektronik, kunne præsentere en helt ny netbutik i januar, blev det starten på lidt af et gennembrud.

I januar endte salget på nettet med at stige 550 procent, og halvvejs inde i februar er tallene eksploderet yderligere: 800 procent lyder væksten på i forhold til hele måneden sidste år.

- Vores nye hjemmeside er langt hurtigere og præsenterer produkterne bedre. Hjemmesiden øger konverteringen og er utvivlsomt den største årsag til væksten. Med en højere konvertering kan vi skrue op for vores onlinemarkedsføring og skabe mere trafik på sitet, siger Kristoffer Glerup. Han er adm. direktør og medejer i Sackit.

Sackit leverer blandt andet møbler og elektronik til Humac, Illums Bolighus og Magasin. Hidtil har den del af forretningen stået for langt den største del af omsætningen - sidste år udgjorde netbutikken blot 14 procent af det samlede salg.

Men virksomhedens egen salgskanal begynder at æde sig ind. Udover lanceringen af den nye netbutik, så spiller nedlukningen og lavere priser på elektronik også en rolle, lyder forklaringen fra Sackit.

- De lavere priser er en konsekvens af, at Sackit er vokset markant de seneste år og sælger så store mængder, at udviklingsomkostningerne udgør en langt mindre andel af det enkelte produkt, skriver virksomheden i en pressemeddelelse.

Sackit er stiftet i Aalborg i 2012. Den adm. direktør, Kristoffer Glerup, og managing director, Peter Rasmussen, er hovedaktionærer.

LÆS OGSÅ: Netbutikker sætter barren for 2021: Eksplosionen bliver mindre




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her