Nyheder
Jobs


Derfor virker trykte reklamer bedre end web


Foto: detailfolk.dk
Fredag den 7 juli 2017 kl. 09:52 - Kilde: Bureaubiz

En ny undersøgelse ser på, hvordan hjernen reagerer på bestemte typer reklamer. Særligt den trykte reklame gør indtryk.

Postnord står bag en ny undersøgelse, som viser, at trykte reklamer har den mest positive effekt på modtageren.

Det er selvfølgelig meget belejligt for Postnord, at undersøgelsen falder sådan ud. Men Postnord har allieret sig med flere andre spillere, som også står på mål for undersøgelsens resultater. Det gælder reklamebureauet Hjaltelin Stahl, research og konsulentfirmaet Ipsos og konsulentfirmaet Neurons Inc, der arbejder med neurovidenskab.

Det skriver Bureaubiz

- 200 personer fra Danmark og Sverige deltog i undersøgelsen, som benyttede sig af neurovidenskabelige metoder såsom hjernescanning og eyetracking til at måle forbrugerens kognitive belastning, følelsesmæssige påvirkning og visuelle tiltrækningskraft, imens de præsenteres for tryk- og digitalreklamer, skriver Bureaubiz.

Undersøgelsen viste, at mennesker har nemmere ved at fokusere på trykte reklamer, som vækker flere positive følelser. De digitale reklamer skaber til gengæld mere kognitiv stress. Det giver en svagere følelsesmæssig tilknytning til brandet.

- Konklusionen er hermed, at man først bør markedsføre sig via trykt reklame for at opbygge en positiv opmærksomhed for herefter at ty til digitale kanaler. Denne rækkefølge – tryk først, så digitale – forstærker effekten af brandkommunikationen, siger marketingchef i PostNord i Danmark, Brian Jakobsen.

LÆS OGSÅ: Dansk betalings-app hyrer Gulddreng til reklame


Link til artikel på Bureaubiz

Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her