Nyheder
Jobs


Dansker står bag digital kæmpe-satsning i McDonald’s


Foto: detailfolk.dk
Onsdag den 17 januar 2018 kl. 10:25 - Kilde: Berlingske Business

En storstilet digitalisering hos McDonald's skal føre til salg fra telefonen og levering af mad. En dansker trækker i trådene.

I flere år sakkede McDonald’s bagud, når det kom til digitalisering. Men nu er der for alvor ved at ske noget, skriver Berlingske Business, som har talt med Michael Stender - den danske direktør for burgerkædens globale IT-afdeling.

Med satsningen på digitalisering skal kunderne med tiden kunne bestille og betale for mad direkte på telefonen og få den leveret til døren. Første skridt har været en app, der blev lanceret i Danmark sidste år og siden har bredt sig til 16 lande.

- Det lægger et enormt pres opad i organisationen, at vi kan have et produkt klar på fire-seks uger, siger Michael Stender til Berlingske Business.

- Tidligere var vi bagefter i den digitale udvikling, men nu er vi kommet med. Ideen var først, at alt skulle rulles ud globalt. Men koncernen blev ramt af, at det var tungt og dyrt. Så kom vi nedefra og byggede det op via de små lande, fortsætter han.

Nu venter en indsats for at indsamle kundernes burger-vaner, så det bliver muligt at lave personligt målrettede tilbud.

LÆS OGSÅ: McDonald's afslører nyt restaurant-koncept


Link til artikel på Berlingske Business

Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her