Nyheder
Jobs


Danske varehuse indfører drive in-koncept



Fredag den 20 marts 2020 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

For at mindske faren for smitte introducerer varehuskæde en helt ny service, hvor kunderne ikke behøver at stige ud af bilen.

Over alt i detailhandlen bliver hjernerne lige nu lagt i blød. Målet er at finde på nye måder at holde omsætningen kørende i en tid præget af coronakrise og hårde restriktioner.

Varehuskæden Biltema har fundet på at starte et drive in-koncept, hvor kunderne slet ikke behøver at forlade bilen. Medarbejderne står nemlig klar til at pakke de bestilte varer ned i bagagerummet.

- Vi tager situationen med Covid-19 meget alvorligt, og vi ved, at vi har et stort ansvar som detailbutik, siger Jacob Møller i en pressemeddelelse Han er administrerende direktør i Biltema.

- Så for at passe på hinanden så godt som overhovedet muligt, opgraderer vi nu vores Køb og Hent-funktion til også at omfatte drive-in – vi kalder det Køb & Hent Drive In, siger han.

Har ingen netbutik

Biltema har indtil videre fravalgt at have en traditionel netbutik. Men den nye service bygger videre på konceptet Køb & Hent, som blev rullet ud i hele kæden for blot to måneder siden.

- Det eneste, man skal gøre ved ankomsten, er at sende en sms til et nummer, der står beskrevet på instruktionsskiltene. Og så skal man bare sørge for, at bagagerum eller sidedør er låst op, siger Jacob Møller.

Kunderne har stadig mulighed for at handle ind i varehusene på sædvanlig vis. I de tilfælde har Biltema engangshandsker til alle og diskretionslinjer på gulvet ligesom de fleste supermarkeder har fået.

I skrivende stund har Biltema 12 danske varehuse, og endnu flere skulle være på vej. Over en årrække er det målet at nå op omkring de 25, har direktøren tidligere luftet ambitioner om.

LÆS OGSÅ: Café og netsalg: Ambitiøs varehuskæde er klar med nye koncepter




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her