Nyheder
Jobs


Coronakrisen får taskekæde til at forny sortimentet



Onsdag den 1 juli 2020 kl. 06:00 af: Kristian Holgersen

Efterspørgsel fra kunderne har fået en kendt taskekæde til at skrue op for en særlig del af sortimentet.

Under coronakrisen har flere danskere fået smag for naturen.

Det viser en undersøgelse fra Friluftsrådet, hvor det også kommer frem, at hver fjerde har brugt nedlukningen på at gå på opdagelse i et naturområde, de ikke tidligere har besøgt.

Lysten til at komme ud under åben himmel har øget efterspørgslen på det rigtige udstyr, lyder meldingen fra taskekæden Neye, som har sat gang i en større satsning på området.

- Vandrerygsække, cykeltasker og praktiske strandtasker er i høj kurs i vores butikker, og vi forudser et kæmpe boom i staycations, som vi naturligvis gerne vil bakke op om, siger Camilla Raffnsøe i en pressemeddelelse. Hun er administrerende direktør for Neye A/S og Neye-Fonden.

En mere seriøs udfordrer

Satsningen på outdoor-kategorien, som lige nu har momentum blandt forbrugerne, er med til at gøre Neye til en mere seriøs udfordrer til udenlandske netbutikker, mener Camilla Raffnsøe.

- Detailbranchen er i hastig udvikling, og derfor er jeg stolt af, at vi fortsat lykkes med at matche efterspørgslen og behovene ude hos forbrugerne, siger hun.

- Vi skal gøre os så attraktive, at kunderne vælger at støtte det lokale handelsliv og dermed shopper til fordel for dansk kræftforskning, fortsætter Camilla Raffnsøe.

Neye-butikkernes overskud er gennem mere end 40 år blevet doneret til forskning i kræft, og alene de seneste fem år har Neye-Fonden doneret over 48 mio. kr. til dansk kræftforskning.

LÆS OGSÅ: Taber indtjening: Men nu har Neye overstået sit transformations-år




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her