Nyheder
Jobs


Coop lancerer service til udsatte kunder



Torsdag den 2 april 2020 kl. 23:00 af: Redaktionen

Kunderne strømmer til supermarkederne på nettet. Det har nu fået Coop til at give forlommer til en særlig gruppe.

Som coronavirussen er blevet en del af hverdagen, søger flere forbrugere end sædvanligt mod supermarkederne på nettet, hvor man kan handle ind uden at forlade hoveddøren.

På grund af den stigende efterspørgsel ansætter Nemlig.com lige nu 20 nye medarbejdere om dagen, og hos konkurrenten Coop.dk MAD bliver der også oprustet for at følge med. Indtil videre er mandskabet på terminalen i Vallensbæk udvidet med 50 styks.

Alligevel opstår der flaskehalse og væsentligt længere leveringstider. Det har fået Coop til at sende en særlig gruppe af kunder lidt frem i køen på nettet, fremgår det af en pressemeddelelse fra dagligvarekoncernen.

En række leveringstider bliver øremærket til ældre, syge eller andre særligt udsatte - det kan også være kunder i coronakarantæne. I første omgang gælder det i Storkøbenhavn med levering i tidsrummet 13-16.

- Vi får mange henvendelser fra borgere, som ikke må eller kan gå uden for deres hjem, som ikke kan forstå, at vi ikke kan levere hurtigere. For at hjælpe dem, reserver vi nogle udvalgte tidspunkter til dem, så de så at sige kan komme uden om køen, siger Jan Madsen Coop. Han er koncerndirektør i Coop.

Ordningen er blevet testet de seneste dage og erfaringerne er gode, lyder det fra den kommercielle direktør, Lars Rasmussen.

- Det er godt at se, at danskerne respekterer de reserverede pladser, så de forbeholdes dem med de særlige behov. Det vidner om, at der også i denne situation udvises det rigtige samfundssind, siger han.

LÆS OGSÅ: Topchef: Vi ansætter 20 medarbejdere om dagen




Forrige  Til oversigten  Næste
Søgte du web-udgaven af detailfolk.dk? – klik her